Als het samenspel vastloopt, wordt de vraag ‘wie heeft het gedaan’ veel vaker gesteld dan de vraag ‘waarom het zo is gegaan’. Dit is volgens ons geen typisch Haags probleem. Er is een algemeen gebrek aan aandacht voor essentiële vaardigheden zoals luisteren, waarnemen en vragen stellen. Kleine vaardigheden, die grote gevolgen kunnen hebben. Door daar zelf alert op te zijn, zet je de toon voor een andere (bestuurs)cultuur. En dat gaat vaak sneller dan je denkt.
Andere publicaties

Voor ouders, mét ouders
Door ouders een rol te geven bij de open dag, versterk je de band met huidige én toekomstige ouders.

Anders kijken naar strategische planvorming
Elk jaar zien in het onderwijs honderden strategiedocumenten het licht…

Interview Sumer Sen
Ze zijn er: de jongeren die na een moeilijke schoolloopbaan hun talenten volledig waarmaken, dankzij hun eigen…
Nieuwsbrief
Ontvang onze nieuwsbrief om altijd op de hoogte blijven van de
laatste ontwikkelingen binnen Bureau de Bedoeling
"*" geeft vereiste velden aan