Kleine vaardigheden, grote gevolgen

Terug

Als het samenspel vastloopt, wordt de vraag ‘wie heeft het gedaan’ veel vaker gesteld dan de vraag ‘waarom het zo is gegaan’. Dit is volgens ons geen typisch Haags probleem. Er is een algemeen gebrek aan aandacht voor essentiële vaardigheden zoals luisteren, waarnemen en vragen stellen. Kleine vaardigheden, die grote gevolgen kunnen hebben. Door daar zelf alert op te zijn, zet je de toon voor een andere (bestuurs)cultuur. En dat gaat vaak sneller dan je denkt.

Andere publicaties

Complexe vraagstukken, rijke oplossingen

Complexe vraagstukken, rijke oplossingen

Vraagstukken die ertoe doen, verdienen een aanpak die ertoe doet. En dan hebben we het niet per definitie over grote interventies of ingewikkelde scenariotrajecten…

Lees meer
Anders kijken naar strategische planvorming

Anders kijken naar strategische planvorming

Elk jaar zien in het onderwijs honderden strategiedocumenten het licht…

Lees meer
Interview Sumer Sen

Interview Sumer Sen

Ze zijn er: de jongeren die na een moeilijke schoolloopbaan hun talenten volledig waarmaken, dankzij hun eigen…

Lees meer