Interview Sumer Sen

Terug

‘Dat een leerling lastig is, betekent niet dat hij dom is’

Ze zijn er: de jongeren die na een moeilijke schoolloopbaan hun talenten volledig waarmaken, dankzij hun eigen doorzettingsvermogen en de steun van een of meer belangrijke mentoren. In deel 1: het verhaal van Sümer Şen.

Andere publicaties

Complexe vraagstukken, rijke oplossingen

Complexe vraagstukken, rijke oplossingen

Vraagstukken die ertoe doen, verdienen een aanpak die ertoe doet. En dan hebben we het niet per definitie over grote interventies of ingewikkelde scenariotrajecten…

Lees meer
Anders kijken naar strategische planvorming

Anders kijken naar strategische planvorming

Elk jaar zien in het onderwijs honderden strategiedocumenten het licht…

Lees meer
Kleine vaardigheden, grote gevolgen

Kleine vaardigheden, grote gevolgen

Als het samenspel rond complexe vraagstukken niet goed verloopt, komt dat vaak gewoon doordat we niet goed luisteren, waarnemen en vragen stellen. Dat is met simpele handgrepen te verbeteren. Door alert te zijn op je eigen kleine vaardigheden en zet je de toon voor een andere (bestuurs)cultuur.

Lees meer