Strategie als vaardigheid
Elk jaar zien in het onderwijs honderden strategiedocumenten het licht. Koersplannen, beleidsplannen, vierjarenplannen, strategische plannen. Als ze klaar zijn, gaat de vlag uit en wordt het in de organisatie vaak langzaam stil. Zouden die plannen in de praktijk niet veel méér verschil moeten maken? En zo ja, hoe dan? Een pleidooi voor strategiseren als vaardigheid.
Andere publicaties
Méér dan een nieuwe collega
Hoe maak je van deelname aan een selectieproces een waardevolle leerervaring voor ieder commissielid en de commissie als geheel?
Interview Sumer Sen
Ze zijn er: de jongeren die na een moeilijke schoolloopbaan hun talenten volledig waarmaken, dankzij hun eigen…
Kleine vaardigheden, grote gevolgen
Als het samenspel rond complexe vraagstukken niet goed verloopt, komt dat vaak gewoon doordat we niet goed luisteren, waarnemen en vragen stellen. Dat is met simpele handgrepen te verbeteren. Door alert te zijn op je eigen kleine vaardigheden en zet je de toon voor een andere (bestuurs)cultuur.
Nieuwsbrief
Ontvang onze nieuwsbrief om altijd op de hoogte blijven van de
laatste ontwikkelingen binnen Bureau de Bedoeling
"*" geeft vereiste velden aan