Anders kijken naar strategische planvorming

Terug

Strategie als vaardigheid

Elk jaar zien in het onderwijs honderden strategiedocumenten het licht. Koersplannen, beleidsplannen, vierjarenplannen, strategische plannen. Als ze klaar zijn, gaat de vlag uit en wordt het in de organisatie vaak langzaam stil. Zouden die plannen in de praktijk niet veel méér verschil moeten maken? En zo ja, hoe dan? Een pleidooi voor strategiseren als vaardigheid. 

Andere publicaties

Over wat je niet las

Over wat je niet las

Het vinden van een goede vorm voor (zelf)onderzoek kan voor besturen en raden van toezicht een zoektocht zijn. Harm Klifman, Jan Bot en Petra Ligtenberg openen de deur naar een alternatieve aanpak.

Lees meer
Interview Sumer Sen

Interview Sumer Sen

Ze zijn er: de jongeren die na een moeilijke schoolloopbaan hun talenten volledig waarmaken, dankzij hun eigen…

Lees meer
Kleine vaardigheden, grote gevolgen

Kleine vaardigheden, grote gevolgen

Als het samenspel rond complexe vraagstukken niet goed verloopt, komt dat vaak gewoon doordat we niet goed luisteren, waarnemen en vragen stellen. Dat is met simpele handgrepen te verbeteren. Door alert te zijn op je eigen kleine vaardigheden en zet je de toon voor een andere (bestuurs)cultuur.

Lees meer

Nieuwsbrief

Ontvang onze nieuwsbrief om altijd op de hoogte blijven van de
laatste ontwikkelingen binnen Bureau de Bedoeling

"*" geeft vereiste velden aan