Knokken om je potentie waar te maken: het verhaal van Sümer

Terug

“Als je in het onderwijs slimmer overkomt dan ze verwachten, laten ze je dat voelen. Studenten omarmen dat beeld, ze internaliseren het. Als ik een woord als ‘speculeren’ gebruikte, werd ik uitgelachen.”

Hoewel Sümer Şen tijdens zijn schoolloopbaan keer op keer geconfronteerd werd met een gebrek aan vertrouwen in zijn capaciteiten, bleef hij volhouden. De mensen die hem wél steunden op zijn pad, speelden een cruciale rol in zijn ontwikkeling. Inmiddels is Sümer 24 jaar en tutor aan de faculteit filosofie van de Radboud Universiteit. Trots deelt hij zijn verhaal, in het eerste van een reeks interviews voor Bureau de Bedoeling die we op termijn gaan bundelen.

Lees hier het verhaal van Sümer.

Laten we kennismaken!

Speelt in jouw organisatie een lastig vraagstuk? Zoek je een tijdelijke of vaste baan in het publieke domein? Of ben je nieuwsgierig naar wie we zijn en wat we doen? Maak nu een afspraak voor een persoonlijk gesprek en laten we onderzoeken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Nieuws & artikelen

Het kleinste koninkrijk
Het kleinste koninkrijk

Ben jij wel eens in het kleinste koninkrijk op aarde geweest? Een oud verhaal over verbinding, opnieuw verteld door Jan Bot.

Lees meer
Wijsheid
Wijsheid

Er is in vijftien jaar veel veranderd in het bestuur van het onderwijs. Maar is anders ook altijd beter? Er mist iets wat in deze complexe tijd hard nodig is.

Lees meer
Herstelopdracht
Herstelopdracht

Het ene na het andere schoolbestuur krijgt een herstelopdracht op burgerschap. Dat is ook voor het nieuwe parlement en kabinet geen gek idee.

Lees meer
Herberg De Bedoeling 2024
Herberg De Bedoeling 2024

Herberg de Bedoeling is een ontmoetingsweek waar iedereen die zich met ons verbonden voelt, kan aanschuiven. Als de druk van het moeten eraf is, komt er ruimte voor nieuwe inzichten.

Lees meer
De bedoeling van Jan
De bedoeling van Jan

Wat is de bedoeling van Jan? Een deel van het antwoord op die vraag kan ik meteen geven. Tijdens mijn loopbaan als docent, directeur, bestuurder en toezichthouder merkte ik dikwijls dat tegenstellingen veel energie vragen.  Terwijl lang niet alle tegenstellingen echte tegenstellingen bleken te zijn. Dat gaf een belangrijk inzicht: Er zijn altijd  twee benen […]

Lees meer
De bedoeling van Kim
De bedoeling van Kim

De reden dat ik een aantal jaar geleden de overstap naar het onderwijs heb gemaakt, is omdat ik verschil wilde maken. Verschil voor wat mij betreft de mooiste doelgroep die er is, de kinderen. De afgelopen jaren heb ik dan ook gestreefd om elke dag het onderwijs een beetje beter te maken. Ik doe dat nu met eenzelfde liefde vanuit Bureau de Bedoeling.

Lees meer
De bedoeling van Gerald
De bedoeling van Gerald

Ouders vertrouwen ons hun dierbaarste bezit toe. Ons onderwijs kan zo veel moois tot stand brengen, daaraan bijdragen is al ruim 30 jaar de kern van mijn werk…

Lees meer